Och nu lite om min tand!

Som ni vet så har jag ju haft rätt ont och suttit uppe totalt tre nätter med den. Var ju helt hundra på att det var bihålsinflammation och började på en pencelinkur. Tydligen hjälper det mot tandvärk med och min teori om bihålorna stämde för jag blev ju snabbt bättre! Sen fick jag en natt till med värk och bokade ju snabbt en tid. Väl där hos Herr Sjödin konstaterades det att det var en inflammation i en gammal rotfyllning. Min enda lagning, vad är oddsen? Rätt stora kanske...! Sen var det så att en visdomstand tryckte på underifrån och gjorde det ännu härligare. Så för att göra plats för den och sen få bort det onda så fanns det två alternativ... Rotfylla om eller dra ut den, Fan tänkte jag.... trodde att jag på sin höjd hade hål. Jag e nog rädd för tandläkaren nu såhär i efterhand. Fick ringa ner min styvmor som kom ner och tog Ella en stund, kännde jag behövde vara 100 % fokuserad på detta hemska som skulle ske, och sen var det bara in med bedövning... Alltså jag skrek så att dom ute på gatan hörde... Fyfasen vad obehagligt! Jag trodde ju att det mer eller mindre var som en operation att dra ut en tand, det tog nog inte ens 5 min haha! Så sen dess har jag luktat död i munnen, men det börjar rätta te sig! Känndes som jag saknade en viktig del av mig själv när jag gick därifrån... Iallafall har inte haft ont alls efteråt och det blev ju en billigare räkning från tandläkaren än att rotfylla om, kanske lite mer smärtsam bara.












Efter mitt tandläkarbesök gick jag upp till jobbet fortfarande i bedövningens grepp! Så här glad var jag då! Älskar dom nya lokalerna som vi flyttat till!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Kanske är fel på min dator men jag kan inte se korten i detta inlägget... =(

2008-11-04 @ 10:08:32
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tror jag har fixat det nu :)

2008-11-04 @ 10:41:32
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: mamma

Man blir glad när man ser på bilderna.Det ser väldigt Mysigt ut.

2008-11-04 @ 19:06:59
Postat av: Lina

ååå nu såg jag det med munnen mamma, fasen...

2008-11-04 @ 21:37:41
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0