Planer idag, lördag

Var vi uppe tidigt, känns som vi ofta är det på helgerna nu! Skönt... jag är iof en morgonmänniska och det kanske har smittat av sig lite... Efter lite frukost (ägg från hönsgården, såklart) så gick vi ut och filmade lite med videokameran. Kan nog lägga upp lite klipp här sen när jag fatta hur...

Vi bestämde oss för att kycklingarna och hönsmamman skulle få komma ut till de andra idag! Det gick väldigt bra, men tuppen var framme och hacka lite på dom... han var väl nyfiken...Så vi håller tummarna nu att det går bra och dom kan växa upp ihop med dom andra. Det tråkig är bara om det blir tuppar av kycklingarna... Då kan vi inte ha kvar dom, tyvärr. Skulle bli kallabalik.

Idag ska vi ner till Halmstad och grilla med Jennie och jessica och deras karlar! Tylösand minsann. Sen ska vi hämta ut ett paket på posten, ingen av oss vet vad det är i, nyfiken. Säkert något astråkig komunalbrev eller nått... Det enda jag beställt och väntar på är skötväskan, men den skrev jag inte T:s namn på.

Kul att ni gissar på tid och datum... Såg nu att T och Sara har nästan samma gissning.. Kul! Får se vem som har mest rätt! Ska se vad jag hittar för bra pris!

Igår var vi hos T:s föräldrar och grillade, Dovhjort. Det var helt ok. Jag är ju världens sämsta på kött, ser skillnad på kyckling och hamburgare typ. Nähä dax att fixa till sig lite!

Sitter ute i vårt nya sovrum och skriver.. T sätter upp gips! mysigt! Men jag har haft en nys i näsan nu i 15 min...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0