Insnöad i mars

image75


Jag är insnöad!!!

Eller var iallafall... För två timmar sen kom snöskottarkillen och röjde av vägen. Igår så skulle vi gå upp till en kompis och fylla på våra PET-flaskor för vårt vatten har frusit. Det gör det ibland när det blir minusgrader eftersom pumpen står rätt naken ute i kylan med bara lite frigolit och filtar på sig! Men det blir lösning på det sen när utbygget kommer igång på riktigt! Och vem trodde det skulle bli snö! Iallafall på en halvtimme så kom det hur mycket snö som helst och vi kom inte upp för vår backe som når upp till huset. Så jag fick gå i snön utan jacka upp till huset och T fick backa bilen hela vägen till vår kompis. Men det gick bra förutom att jag var helt död när jag kom in... Har inte rört mig så mycket på 7 månader eller nått.

Idag har det kommit ännumera snö, så min far var snäll och kom hit och hjälpte mig skotta och greja... Hela morgonen har jag smält snö för att kunna diska. Så får man göra på landet! Hönorna ska ju ha vatten dom med!
så Husmor får ta hand om markarbetet när T är i Ulricehamn eller nått och roar sig på snowboard! Nä det är han värd men endå... Han fråga om jag ville följa med och kolla och så. Tjenna skulle jag stå där tjock och kall (eftersom jag inte har nån jacka som går att knäppa) och säja åå vad duttig du e! Han tog med sin syster!

image76
Såhär ser det ut när man smälter några liter snö!


Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0