Vad är det för dag?

jag har helt tappat räkningen...  allt handlar om att sova, äta och få tiden att gå! Inga nämda saker är några problem iof...men det är det imellan som kallas väntan som är det jobbiga! Vilken sjuk påfrestning...Folk säjjer att efter att man fött barn som kvinna så klarar man allt! Men seriöst att gå över tiden såhär länge och vara laddad till max varenda dag är en utmnaning! Kroppen kan inte vara mer redo, jag känner ju att allt är så färdigt att bara... Men varför kan jag inte bara få värkar då! Ungen är ju halvägs ute redan!

Inatt har jag vaknat somvanligt 04.00 och tittat ut på regnet och åskan... Fan tänk om det blir inatt! Det är någon mening med blixtrana... Jag svär att jag ska döpa ungen till Ronja... eller Birk då! Men nej! Det vara bara att gå upp och hämta sista pocketen ur BB-väskan och vända sida efter sida tills jag slockna. Maten är slut IGEN här hemma,vi handlar alltid som om det vore den sita handlingen på ett tag, alltså för lite! Varje måltid jag äter, tänker jag högt ååå tänk om det här är min sista... sen blir det bara soppa och fesljummen sjukhusmat!

Utbygget är mer eller mindre klart! T har jobbat på som alldrig förr, tanken var att han skulle slå hål på väggen när vi var på BB, men det gick ju inte att vänta.. så nu är det klart! Klinkerkillen kommer i veckan...  och inflyttningen som vi skulle ha i september kommer vi kunna ha så fort vi besökt IKEA och fått köpt säng mm... Kanske har bebisen smitt planer och låtit vänta på sig tills det var såppas klart! Den enda som utnyttjar den stora tomma ytan på 70 kvm är Leokatt just nu. Han springer i hallen så fort han kan och är överlycklig över ytan!

Förste augusti skulle vi hämta alla mina möbler från min lägenhet som jag hyr ut till nån grabb. Ja jag har den kvar! Eftersom vi inte haft nånstanns att göra av alla mina saker! Det enda jag tog med mig när jag flytta till T var Jolly och min gaderob, allt annat står intakt! Kanske borde ta och ringa han och börja hämta lite saker redan i Juli!
Nä först ska fisen ut!

Imorgon kl 8 ska vi återigen till förlossningen för koll, den tredje i raden... Snart är jag bästis med alla barnmorskorna  där! Kanske ska be om att få hyra ett rum på obestämd tid istället!

Häjrå!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Shit Lina....vad e maxtiden du kan få gå över? Tre månader? Fyra?

2008-06-30 @ 11:32:25
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Lina

Dom har la aldrig haft någon som mig innan... alla andra har la freakat ut! Antar att det är Torsdag denna veckan som blir den sista...om inget hänt innan.. Eller jag vetefan om jag inte gått knäpp innan!

2008-06-30 @ 11:35:51
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0