MVC besök 41+4

Hej!
Idag var det alltså sista besöket hos Tina! Hon skrattade när hon såg mig! Jag skrattade inte när jag såg henne!
Vi gick in till henne och gjorde det gamla vanliga kollerna, mitt blodtryck och bebisens hjärtljud!
Hjärtljuden har legat på 140, 144, 150, 134, 140, 152, 144, 150, 146, 144, 140. Det säjer mig ingenting förutom att den lilla/lille verkar vara rätt sansad bebis! Min startvikt var iallafall 72 kilo nu var den inte riktigt det längre!

Men iallafall... hon ringde ganska snabbt förlossningen och kollade läget! Den 29 alltså på söndag fick vi tid att komma upp och ta CTG-kurva och kolla att jag har tillräckligt med fostervatten. Dom kommer alltså inte att sätta igång mig (om inte det visar dåligt på testerna) Men Tina förklarade så fint att jag var en liten piggelin, glad och med bra värden, så någon igångsättning behövs inte! När och om man sätter igång någon så säjer dom att värkarbetet blir mycket kraftigare och gör ondare! SOM OM JAG SKULLE VETA NÅGON SKILLNAD! men iallafall på söndag om inget hänt så ska vi ringa kl 8 och förhoppningsvis åka in och kolla läget efter det! Alltid något!




Tina, lyft luren nu!



YES! 3 dagar till... sen så? Eller?



Myshörna!



Jävla stil att sätta ut en trasig våg i väntrummet!
Vem sa nått om elefanter? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0