Julbord med snickarna!



Förrförra lördagen var det julbord med T:s jobb! I år var det, det lugnaste julbordet av dom alla och alla höll hela natten! Det har tydligen aldrig hänt i tofta Snickeris historia! Men det e klart vem vill festa när mer en hälften på firman är varslade. Kanske borde det blitt tvärtom, jag hade riktigt kul iallafall trots att det var kvällen utan Ella. Hon fick hänga med Farmor.

        

Julbord, julmat... inte så värst gott. Men skinkan var helt underbar. Sådär extra saltad och torr som jag vill ha den. Så den åt jag massa av. Och  till det, tre julmust!



På scen spelade ett kanonband som fick igång folk innan dom satt sig för att äta. Det kallar jag få igång en publik. Vi tog även några lotter som såldes under kvällen, flera fina vinster fanns det i potten. Vi drog hem paketet med en morgonrock och tillhörande tofflor. T trodde han var Hugh Hefner dagen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0