Hemma hos familjen Don (Tomaso) Vito Corleone med fru

I Söndags packade vi väskorna för att ta tåget till Göteborg och sova över hos min kusin med fru som är Ellas gudföräldrar. Dom bor i en superläcker takvåning vid Järntorget, precis runt knuten till Haga. Vi hade kokat kräftor för att ha med oss och dom packade vi in ordentligt i en stor kartong och satt dom i en påse som fick åka med i vagnen på tåget. T var lite inne på att ta med grytan... men där gick gränsen till att frakta skaldjur med SJ tyckte jag.

Väl uppe tog vi spårvagn och njöt av att komma upp till stressen och ett julpyntat göteborg. Precis innan vi skulle åka iväg fick T ett samtal från sin far att juljakten var ändrad och att den skulle bli på måndag istället, alltså dagen då vi hade tänkt gå på stan i göteborg. Men han tittade med sina snällaste hundögonen och det slutade med att T gick upp kl 06.00 för att ta spårvagnen tillbaka till stationen och Varberg där han pappa stod med jaktkläder och sen fick han sova i bilen till Boråsskogarna där dom jagar. Jag och Ella låg kvar så gott i sängen oh gjorde oss redo för en heldag med affärer.

Vi satt ändå uppe och spela spel och åt gott fram tills kl 3 på måndagsmorgonen så man var ju inte piggaste men så kan det gå när man har det supertrevligt och jag stormtrivdes verkligen i deras lägenhet, och nu lite om den:
Först och främt har Tomas jobbat på Iittala och har en och annan Marimekko och Kiwilykta... Me like! Sen har dom valt vitt som sin favoritfärg. På deras stolar har dom fyra fårfällar, hur smart var inte det! Och sen belysningen ett helt kapitel för sig! Belysning bakom swedese tree trädet i hallen, belysning under soffan ala lounge, belyst tyg i vardagsrummet, belyst bakom tv:n som var vit!  och sen massa fina ljusstakar runt om i lägenheten, sen för att toppa det.. flera takfönster och stora fönster ut mot gatorna som på dagtid släppte in massa härligt vinterljus.

På morgonen fick vi frukost och sen gick jag och Carolina iväg på en liten promenad mot stan men förbi alla fina små butiker i Haga, Carolina visade mig små guldkorn av affärer och jag hittade lite smått och gott, se nästa inlägg.
Sen slöt jag upp med Lillemor och pappa som hade tagit bilen upp och gick och åt lunch och shoppade till vio droppade. Eller pappa gjorde iallafall, jag hade ju lite barnvakt hela dagen så jag hade ju mer tid en vanligt att känna och klämma och t o m prova lite plagg. Det är nått visst med den staden.





Kommentarer
Postat av: Jennie

Verkar vara en superfin lägenhet!! Har de ordnat alla belysningsgrejer själva? (eller fått det fixat?) Känns som att man måste va lite trixig för att fixa det ;-)

2008-12-30 @ 22:48:49
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Pontus

"Först och främt har Tomas jobbat på Littala och har en och annan Marimekka och..."



Nu blev det väl lite tokigt va? ;)

Säg efter mig:

Iittala

Marimekko





Gott nytt år!

/Språkpolisen



2008-12-31 @ 15:49:08
URL: http://midnightcowboy.blogg.se/
Postat av: Lina

Vr lite trött! Det e bra Pontus... du kan ditt jobb :D Du hade nog gillat min kusin Tomas by the way ;)

2009-01-01 @ 11:37:17
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Godfather

Jo Pontus och jag hade lirat väl tillsammans... Rätt skall vara rätt, särskilt när vi pratar om varumärken.

2009-01-02 @ 23:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0