Planerar årets Skiva!

Tvättar för fullt idag med! Svart och vitt! Har precis ätit Lunch, blev ingen Skottegryta igår. Jag gjorde istället Hastbiff i Panna och en Lasange. Bra att ha lite frysin mat att plocka fram! Är lite sugen på att åka till Gekås... Saknar massa saker här hemma. Tvättlappar, tvättmedel och sånnt tjaffs! Skulle behöva en ny BH med, Gekås e bra på lite större Bh:ar! Ska se vem jag kan få med mig på detta! T vägrar.. ändå försöker jag locka ner han i källaren bland Palystationsspel och musik... Måste ju vara en mans dröm... men han snickrar hellre! Bra är väl det!

Nästa projekt här hemma efter att huset fått alla bräder och färg det behöver blir nog ett ankhus nu innan hösten! Så vi hinner lära dom var dom ska bo i vinter. Nu slipper Maja och Knuff bo med hönorna. Knuff kan ändå inte hoppa upp på pinnen och får sitta under pinnen.. och ja... det är ju inte så kul... om någon ovanför behöver släppa en liten bajs eller så. Ïnnan var inte detta något problem men vi har blivit tvungna att göra en extra pinne därinne och så nu får ankorna sova ute varje dag! Knuff ligger på trappan, och Maja sitter på vårt hustak. Sen vill jag gärna ha lofttrappan invändigt klar innan Kräftskivan! Kanske blir nattgäster här! Kan ju vara bra att dom kommer upp lite smidigt då :D Började skicka ut inbjudningarna idag! Så om alla kommer bli vi ett stort gäng... 30 st om alla kommer... men det tror jag inte alla gör! Det ska bli kul att träffa alla! Tänkte köra nån sorts lek.. fårse vad det blir!

Ikväll ska jag hem till Faster Vonne när T har jaktpremiär... Han har laddat bössan länge nu för att kanske skjuta en fågel... Lite dubbelt där. Bygga Ankhus hemma och skjuta Gäss på kvällarna... Han hade en bra förklaring på varför han sköt vissa djur och så när vi blev ihop... nu har jag glömt det! Men jag frågar mig samma sak varje höst! Märkligt att jag som är sånn djurvänn blev ihop med en jägare... fast dom säjer ju att jägare är dom bästa djurvännerna. Jag blir inte klok på det.

Nu ska jag hänga tvätt!

puss





Havskräftor blir inte lika snygga på bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0